Неділя, 20.01.2019, 14:36
Вітаю Вас Гість | RSS



Лабораторія соціально-психологічних технологій
Інституту соціальної та політичної психології НАПН України

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 18
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог

Головна » 2017 » Листопад » 2 » Соціально-психологічний супровід освітніх інновацій: результати та перспективи всеукраїнського експерименту
15:09
Соціально-психологічний супровід освітніх інновацій: результати та перспективи всеукраїнського експерименту

 Соціально-психологічний супровід освітніх інновацій: результати та перспективи всеукраїнського експерименту  

 

Однією з умов ефективного впровадження освітніх реформ є наявність суспільної підтримки рішень, що ухвалюються на державному рівні. Підтримка суспільства можлива за умови здійснення ефективної комунікації з громадськістю та пояснення рішень з урахуванням інтересів як окремих груп населення, так і громадян загалом. Тому актуальним на сьогоднішній день є організація соціально-психологічного супроводу, спрямованого на підтримку освітньої реформи не лише на рівні суспільства, а й окремих навчальних закладів.

Центральним моментом соціально-психологічного супроводу є організація взаємодії тих соціальних або професійних груп, які залучені у процес упровадження реформ. У реформі освітни такими групами виступають педагоги, учні, батьки, а також управлінці різних ланок.

З метою налагодження взаємодії між учасниками процесу реформування освіти проводиться всеукраїнський експеримент «Формування позитивної громадської думки щодо освітніх інновацій». Експеримент проводить лабораторія соціально-психологічних технологій Інституту соціальної та політичної психології НАПН України на базі загальноосвітніх навчальних закладів Дніпропетровської, Житомирської, Запорізької, Київської, Львівської, Хмельницької, Херсонської, Чернігівської областей. Метою експерименту є формування позитивного ставлення педагогічних працівників, учнівської молоді, батьків та широкої громадськості до переходу загальноосвітніх навчальних закладів на 12-річний термін навчання, профілізацію старшої школи, розширення практики громадсько-державного управління освітою.

Експеримент розпочався у лютому 2016 р. з підготовчого етапу, який передбачав визначення та наукове обґрунтування теми, мети та завдань дослідно-експериментальної роботи, налагодження спільної діяльності з установами, які здійснюють науковий супровід дослідно-експериментальної роботи, проведення установчого семінару для учасників експерименту.

Другий, концептуально-діагностичний етап, тривав з січня до червня 2017 р. За цей час було розроблено концепцію формування позитивної громадської думки щодо освітніх інновацій, методичний інструментарій, проведено декілька опитувань, результати яких обговорювалися під час семінарів та зустрічей з учасниками експерименту.

У березні 2017 р. співробітники лабораторії провели виїзний семінар-нараду з педагогами Гніздичівської ОТГ та громадою смт. Гніздичів (Львівська обл.). На зустрічі з активом громади були обговорені питання створення опорної школи, реформи освіти, співпраці з науковцями. На базі Гніздичівської ЗОШ І-ІІІ ступеня співробітниками лабораторії були проведені ділова інноваційна гра, рефлексивний тренінг, групова дискусія методом знаходження консенсусу.

Також за цей період було здійснено апробацію навчально-методичного комплексу «Соціально-психологічне забезпечення громадської підтримки освітніх інновацій», розробленого в лабораторії спеціально для інститутів післядипломної педагогічної освіти. Мета навчального курсу – покращити розуміння педагогічними працівниками специфіки функціонування громадської думки та можливостей управлінської освітньої ланки, розвиток компетенцій, необхідних для формування думки зацікавлених громадян, опанування методів та технологій, що можуть бути для цього використані. Курс було прочитано для слухачів Херсонської академії неперервної освіти та Хмельницького інституту післядипломної педагогічної освіти.

Підсумки другого етапу учасники експерименту підвели під час виїзного засідання «Нова українська школа: взаємодія між науковими та освітніми установами» на базі спеціалізованої ЗОШ №148 ім. Івана Багряного (м. Київ). Науковці і освітяни обговорювали перспективи своєї взаємодії на наступних етапах експерименту.

Наступний, третій етап експерименту передбачає організацію взаємодії освітян, учнів та їхніх батьків із застосуванням соціально-психологічних технологій (збагачення громадської думки, знаходження консенсусу, нетворкінгові технології, рефлексивне управління, підвищення інноваційної культури). Враховуючи побажання педагогів, у школах будуть проведені заходи, які допоможуть вивчити думку педагогів, учнів та батьківського загалу щодо освітніх нововведень; покращити діалог між учасниками навчально-виховного процесу; сформувати готовність педагогів до впровадження освітніх інновацій та до конструктивної взаємодії, а також у вирішенні широкого кола питань, які виникають у сучасній школі стосовно змін, які відбуваються у навчальному закладі в період реформ.

 

Іванченко С.М., кандидат психологічних наук,

старший науковий співробітник Інституту

соціальної та політичної психології НАПН України  

Переглядів: 60 | Додав: ЛСПТ | Теги: всеукраїнський експеримент | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Друзі сайту