Середа, 21.10.2020, 04:09
Вітаю Вас Гість | RSS



Лабораторія соціально-психологічних технологій
Інституту соціальної та політичної психології НАПН України

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 18
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог

Головна » 2018 » Червень » 30 » Результати другої хвилі моніторингу ставлення освітян до освітніх інновацій - 2018 р.
18:29
Результати другої хвилі моніторингу ставлення освітян до освітніх інновацій - 2018 р.
Лабораторія соціально-психологічних технологій Інституту соціальної та політичної психології НАПН України з лютого 2016 р. проводить Всеукраїнський експеримент «Формування позитивної громадської думки щодо освітніх інновацій» на базі закладів загальної середньої освіти усіх регіонів України. Одним із завдань експерименту є моніторинг ставлення педагогічних працівників, учнівської молоді, батьків до освітніх інновацій та реформування освіти. Моніторингове опитування проводиться у онлайн та офлайн режимах, респонденти заповнюють анкету, розроблену співробітниками лабораторії, яка містить питання про перехід загальноосвітніх шкіл на 12-річний термін навчання; профілізацію старшої школи; інтеграцію до європейського освітнього простору та ін. У березні-квітні 2016 р. було проведено вхідний моніторинг, у якому взяли участь 768 респондентів зі шкіл Дніпропетровської, Житомирської, Запорізької, Київської, Львівської, Хмельницької, Херсонської, Чернігівської областей та міста Києва. Другу хвилю моніторингу було проведено у березні – квітні 2018 р. серед респондентів з експериментальних ЗОШ вже з усіх регіонів України. В опитуванні взяли участь 2100 осіб - педагогів базових шкіл, учнів 10-11 класів та їхніх батьків. Результати 2018 р. порівнювалися з результатами вхідного моніторингу 2016 р. Позитивне ставлення до 12-річного терміну навчання серед педагогів збільшилося з 28% у 2016 р. до 39%, а серед директорів шків – до 59% опитаних у 2018 р. Позитивне ставлення педагогів до профільного навчання у старшій школі залишається високим і дещо збільшилося – з 85% до 87%. Суттєво збільшилася кількість тих, хто вважає, що запровадження у загальноосвітніх школах 12-річного терміну навчання підвищить якість середньої освіти: з 17,7% у 2016 р. до 31,3% опитаних у 2018 р. Особисту зацікавленість у реформуванні середньої освіти в Україні відчували 63% педагогів у 2016 р. і 67% - у 2018 р. Інтеграцію вітчизняної освіти до європейського освітнього простору у 2018 р. вважають необхідною 82% директорів шкіл, 78,3% педагогів, 46% учнів і 41,8% батьків. У 2016 р. з цим погоджувалися понад 40% учасників опитування. Серед батьків позитивне ставлення до 12-річного терміну навчання у 2018 р. відзначають 29,2%, а серед учнів ще менше – 25%. Профільне навчання підтримують 76,6% батьків і 83% учнів. Зв'язок 12-річного терміну навчання з якістю середньої освіти вбачають 27,6% батьків і 25,2% учнів. Особисту зацікавленість у реформуванні середньої освіти в Україні відчувають 42,2% батьків і 34% учнів. Усі показники батьків та учнів порівняно з 2016 р. збільшилися, крім особистої зацікавленості, яка зменшилася у батьків з 48,3% до 42,2%. Результати моніторингу свідчать про те, що серед учасників експерименту ставлення до зазначених нововведень покращується, особливо відчутне зростання довіри до реформи освіти та її результатів серед педагогів: • ставлення респондентів до переходу на 12-річний термін за період 2016-2018 р. покращилося у середньому на 10%; • позитивне ставлення до запровадження профільного навчання у старшій школі залишається на рівні 85-87%; • зв’язок 12-річного терміну навчання з підвищенням якості середньої освіти бачать у середньому на 10% опитаних більше, ніж у 2016 р.; • понад 70% педагогів поділяють думку про необхідність інтеграції до європейського освітнього простру, серед учнів та батьків – близько 40%. Разом з тим, незважаючи на загальну позитивну тенденцію, частка учнів та їхніх батьків, які демонструють позитивне ставлення до освітніх реформ, значно менша, ніж педагогів. Це засвідчує потребу зосередити подальшу роботу передусім на групах учнів та їхніх батьків. Світлана Іванченко канд. психол. наук ст. наук. співробітник Науковий керівник Всеукраїнського експерименту «Формування позитивної громадської думки щодо освітніх інновацій» Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
Переглядів: 178 | Додав: ЛСПТ | Теги: моніторинг, громадська думка, освітня реформа | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Червень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Друзі сайту