Четвер, 25.04.2024, 12:59
Вітаю Вас Гість | RSS



Лабораторія соціально-психологічних технологій
Інституту соціальної та політичної психології НАПН України

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 18
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

У категорії матеріалів: 28
Показано матеріалів: 11-20
Сторінки: « 1 2 3 »

Сортувати по: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам
Статтю присвячено методам формування консолідованої громадської думки. Консолідація громадської думки є процесом і результатом широкої громадської дискусії всіх зацікавлених сторін щодо суспільно значущих питань. Метою дослідження був пошук методів, які давали б змогу оцінювати консолідовану громадську думку на інтерсуб’єктному рівні. Сформульовано “консенсусний” критерій консолідації громадської думки, який гарантує врахування всіх думок, ідей та потреб зацікавлених сторін. Розглядаються соціально-психологічні методи, які можуть бути використані для оцінювання та формування консолідованої громадської думки: методи групового прийняття рішень на основі групової дискусії. Серед дискусійних та експертних методів виокремлено групу консенсусних методів: метод номінальних груп, метод Дельфі та метод досягнення консенсусу. Проведено емпіричне дослідження формування групової думки щодо якості освіти серед студентів ВНЗ. Дослідження складалося з опитування (анкетування), фокус-груп та групової дискусії методом досягнення консенсусу. Результати дослідження показали, що метод досягнення консенсусу має потенціал як для формування громадської думки, так і для проведення групової роботи.
Мої статті | Переглядів: 445 | Author: Іванченко С.М. | Додав: ЛСПТ | Дата: 02.02.2016 | Коментарі (0)

У статті розглянуто питання якості освіти з точки зору формування громадської думки серед студентів як суб’єкта освітнього процесу. Представлені результати дослідження уявлень студентів та викладачів ВНЗ про якість освіти. Зроблено висновок про необхідність підвищення поінформованості студентів про якість освіти та роль наукових досліджень, управління якістю та інноваційний характер сучасної освіти.

Мої статті | Переглядів: 586 | Author: С.М.Іванченко | Додав: ЛСПТ | Дата: 10.11.2015 | Коментарі (0)

Здійснено пошук точок консолідації громадської думки в Україні, Росії та західних країнах стосовно шляхів виходу з військового конфлікту на сході України. Позначені найбільш суттєві зміни в дискурсі українських політиків за останні шість місяців 2014 року, які, зокрема, полягають в тому, що риторика консолідації стала використовуватися значно частіше, ніж риторика протистояння, істотно посилилось усвідомлення українським суспільством власної відповідальності за ситуацію в країні. Показано, що під час обговорення поточних проблем українського суспільства в телепередачах суспільно-політичного спрямування аудиторія демонструвала найбільшу одностайність стосовно питань оцінки стану українського суспільства в умовах військового протистояння з Російською Федерацією та перспектив приєднання України до ЄС та НАТО. Окреслено перелік тем, навколо яких консолідується громадська думка країн заходу та Російської Федерації в процесі обговорення ситуації в Україні. Грунтуючись на результати соцопитувань з’ясовано, що громадяни західних країн найбільш одностайні в відчутті небезпеки Української кризи, уявленні про необхідність економічного та політичного сприяння Україні, сподіваннях на поліпшення відносин між Заходом і Росією, покладанні відповідальності за погіршення відносин на Російську Федерацію та переконанні про необхідність подальшого посилення санкцій проти РФ. Натомість респонденти з Російської Федерації виявляли найбільшу одностайність стосовно необхідності підтримки російською владою ДНР і ЛНР, надання гуманітарної допомоги жителям південно-східної України, «заморожуванні» озброєного конфлікту та недоцільності введення російських регулярних військ в Україну.

Мої статті | Переглядів: 368 | Додав: ЛСПТ | Дата: 01.09.2015 | Коментарі (0)

Статтю присвячено теоретичним та емпіричним дослідженням довіри в економічних та міжетнічних відносинах. Показано детермінанти довіри в економічному і міжетнічному контекстах. В економічному контексті розглядається довіру до фінансових інститутів і роль довіри та влади в податкової поведінці. У міжетнічному контексті підкреслюється важливість і суперечливість економічних відмінностей для міжетнічної довіри. Розглянуто особливості культур з високою довірою та культур з низькою довірою з точки зору механізмів контролю поведінки.
Мої статті | Переглядів: 484 | Author: Бондаревська І.О. | Додав: ЛСПТ | Дата: 02.07.2015 | Коментарі (0)

Анотація У статті висувається теза про суспільний дискурс як один із способів формування громадської думки. Обгрунтовується думка про те, що суспільний дискурс та медіа-дискурс як його підсистема є віддзеркаленням змісту суспільної свідомості: брак суспільного дискурсу відбивається прогалинами у інформаційному просторі та утворенням лакун у суспільній свідомості. Розглянуто моделі громадської думки у контексті суспільного дискурсу, а також варіанти поділу суб’єктів громадськї думки. Зроблено висновок про необхідність діалогу усіх зацікавлених сторін, який залучає широкі кола громадськості та складає суспільний дискурс. Ключові слова: суспільний дискурс, інформаційний простір, громадська думка

Мої статті | Переглядів: 703 | Author: Світлана Іванченко | Додав: ЛСПТ | Дата: 19.11.2014 | Коментарі (0)

Проблема формування громадської думки вивчається у контексті питання її носіїв та суб’єктів. У статті розглядаються різні підходи до понять, за допомогою яких вирізняються суб’єкти громадської думки. У якості такого суб’єкта виокремлюються цільові групи, які уособлюють інтереси певної соціально-демографічної або професійної групи, наприклад, освітяни. З’ясовано, що способи формування громадської думки залежать від того, на який – індивідуальний чи колективний - суб’єкт вони спрямовані. При орієнтації на індивідуальний суб’єкт використовують технології збільшення поінформованості громадян (техніка «збагачення» громадської думки); на колективний – техніки, що використовують групові феномени (лідерство, груповий тиск, групова ідентифікація). Групова ідентичність розглядається як важливий чинник консолідації громадської думки, а формування ми-ідентичності – умова процесу консолідації.

Ключові слова: громадська думка, колективний суб’єкт, спільнота, групова ідентичність, консолідація

Мої статті | Переглядів: 445 | Додав: ЛСПТ | Дата: 19.11.2014 | Коментарі (0)

Иванченко С.Н. Активные методы в обучении и социально-психологических исследованиях // Современные образовательные технологии, используемые в очном, заочном и дополнительном образовании» [Текст] /сборник – Королев МО: Изд-во «Канцлер», ФТА, 2014. – С.117-123.

Мої статті | Переглядів: 688 | Author: Иванченко С.Н. | Додав: ЛСПТ | Дата: 19.11.2014 | Коментарі (0)

1-10 11-20 21-28
Пошук
Друзі сайту